Vanliga frågor om försäkringstjänsten

Försäkringstjänsten

Hur kan jag be om en offert?

När du vill ha en offert på dina befintliga försäkringar eller om du vill diskutera med vår kundtjänst, fyll i offertblanketten. Då kontaktar vi dig på det sätt du vill, genom att ringa eller via e-post.

Lättast kan du se försäkringsofferten som har gjorts åt dig i din Ifs Mina sidor. Det är Ifs elektroniska tjänst som finns till även för privatkunder hos Volvia Försäkringar. I Ifs Mina sidor kan du se på försäkringsofferter, göra ändringar i dem och även godkänna dem snabbt och säkert. Du loggar in dig till din Ifs Mina sidor med dina personliga bankkoder.

Hur kan jag göra ändringar i mina försäkringar eller annullera en försäkring?

Vill du göra ändringar i dina försäkringar eller väljer du att annullera din försäkring, kan du göra det genom att skicka ett meddelande till oss via Kontakta oss-blanketten. Som privatkund gör du enklast dina ändringar eller annullation av en försäkring i din Ifs Mina sidor. Du loggar in dig till din Ifs Mina sidor med dina personliga bankkoder. Som kund hos Volvia Försäkringar får du tillgång till Ifs Mina sidor eftersom din försäkring hör till If Helhetskundförsäkringar.

Hur kan jag anmäla en skada?

Du kan göra skadeanmälan till Volvia Försäkringar. Gör skadeanmälan.

Som kund hos Volvia Försäkringar får du tillgång till Ifs Mina sidor (endast privatkunder), där du också kan göra skadeanmälan. Du loggar in dig till din Ifs Mina sidor med dina personliga bankkoder.

Var kan jag fråga hur mitt skadeärende framskrider?

Om du vill veta hur ersättningsansökan framskrider, kan du skicka ett meddelande via Ifs Mina sidor eller ringa Volvia skadetjänst på numret 010 19 18 20 (må-fre 8.00-18.00). Ersättningsbeslutet och andra dokument relaterade till din skada kan du lättast se i din Ifs Mina sidor.

En sten träffade vindrutan på min bil och vindrutan gick sönder. Ersätter min försäkring en skada på vindrutan?

I vår kasko ingår vindruteskydd. Reparation av vindrutan ersätts av försäkringen utan självrisk. Om vindrutan spricker och byts ut är självrisken 150 €. Skador på vindrutan inverkar inte på kasko bonus.

Min bil är nu tio år gammal. Kan jag fortfarande få kasko på min bil?

Vi beviljar din bil kasko eller delkasko enligt behov. I vår delkasko ingår alltid automatiskt djur-, brand-, stöld-, skadegörelse-, rätts-, bilserviceskydd samt ansvarsskydd utomlands.

Jag får rabatt på försäkringen till min bil, eftersom bilen inte har en förare som är yngre än 25 år. Kan min dotter låna bilen?


Vi beviljar rabatt på försäkringar när den huvudsakliga föraren av bilen har fyllt 25 år. En person under 25 år kan tillfälligt köra bilen och försäkringen gäller som vanligt.

Var kan jag få hjälp med faktureringsfrågor eller fråga om längre betalningstid?

Vår kundtjänst hjälper gärna till med frågor angående faktureringen. Du kan även skicka ett meddelande med Kontakta Oss-blanketten eller ringa vår Kundtjänst 09 5044 5290 (må-fre 8.00-20.00).

 

Kundtjänst för Ifs Mina sidor

Om du har frågor angående Ifs Mina sidor, kontakta vår kundtjänst 09 5044 5290, vardagar 8.00-20.00.

© Volvia Försäkringar 2015