Usein kysyttyä vakuutuspalvelusta

Vakuutuspalvelut

Lue vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, ota meihin yhteyttä.

Miten saan vakuutustarjouksen?

Kun haluat tarjouksen olemassa olevista vakuutuksistasi tai haluaisit keskustella palveluneuvojamme kanssa, täytä tarjouspyyntölomake. Otamme sinuun yhteyttä valitsemallasi tavalla sähköpostitse tai puhelimitse.

Helpoiten näet sinulle tehdyn vakuutustarjouksen eli vakuutusehdotuksen Ifin Omilta sivuilta. Se on Volvia Vakuutuksen henkilöasiakkaiden käytössä oleva Ifin sähköinen palvelu, jossa voit tarkastella vakuutusehdotuksia, tehdä muutoksia niihin ja hyväksyä ne turvallisesti ja helposti. Ifin Omille sivuille kirjaudut pankkitunnisteillasi.

 

Miten voin päättää vakuutukseni tai tehdä vakuutusmuutoksia?

Vakuutusmuutoksen tai vakuutuksen päättämisen voit tehdä lähettämällä meille viestin yhteydenottopyyntölomakkeella. Henkilöasiakkaana teet vakuutusmuutoksen tai vakuutuksen päättämisen helpoiten Ifin Omilla sivuilla, jonne kirjaudut pankkitunnisteillasi. Saat Ifin Omat sivut käyttöösi Volvia Vakuutuksen asiakkaana, koska vakuutuksesi kuuluu Ifin myöntämiin vakuutuksiin.

Miten voin ilmoittaa vahingosta?

Voit tehdä vahinkoilmoituksen Volvia Vakuutukselle. Tee vahinkoilmoitus.

Volvia-asiakkailla on käytössään myös Ifin Omat sivut (vain henkilöasiakkaat), jossa voit ilmoittaa tapahtuneesta vahingosta. Ifin Omille sivuille kirjaudut pankkitunnuksillasi.

Mistä voin kysyä vahinkoasiani etenemisestä?

Voit lähettää viestin Ifin Omien sivujen kautta tai soittaa Volvia Vakuutuksen korvauspalveluun 010 19 18 20 (ma–pe 8.00–18.00). Korvauspäätöksen ja muita vahinkoon liittyviä asiakirjoja näet parhaiten Ifin Omilta sivuilta.

Autoni tuulilasiin lensi kivi ja tuulilasi hajosi. Korvaako vakuutukseni tuulilasin särkymistä?

Täyskaskomme sisältää tuulilasiturvan. Tuulilasin paikkakorjaus korvataan vakuutuksesta ilman omavastuuta. Jos tuulilasi halkeaa ja vaihdetaan, on omavastuu 150 €. Tuulilasivahingot eivät vaikuta kaskon bonukseen.

Autoni on nyt kymmenen vuotta vanha. Saanko autolleni vielä kaskon?

Myönnämme autollesi tarpeesi mukaan täys- tai osakaskon. Osakaskomme sisältää aina automaattisesti eläin-, palo-, varkaus-, ilkivalta-, oikeus-, autopalvelu- ja vastuuturvan ulkomailla. Saat Volvian osakaskoon autopalveluturvan myös yli 10-vuotiaalle autolle.

Saan autoni vakuutuksesta alennusta, koska autolla ei ole alle 25-vuotiasta kuljettajaa. Voiko tyttäreni lainata autoani?

Myönnämme alennuksen vakuutuksiin, kun auton pääsääntöinen kuljettaja on 25 vuotta täyttänyt. Autolla voi ajaa tilapäisesti myös alle 25-vuotias henkilö, ja vakuutus on normaalisti voimassa.

Mistä voin kysyä laskutuksestani tai saada maksuaikaa laskulle?

Asiakaspalvelumme auttaa mielellään laskutukseen liittyvissä asioissa. Voit lähettää viestiä Ota yhteyttä -lomakkeen kautta. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään laskutukseen liittyvissä asioissa 09 5044 5290 ma–pe 8.00–20.00.

Mistä saan tukea Ifin Omien sivujen käytössä?

Jos sinulla on kysyttävää Ifin Omista sivuista, ota yhteyttä asiakaspalveluun 09 5044 5290, arkisin 8.00–20.00.

Asiakaspalvelu

Vakuutusasiat puh. (09) 5044 5290 (ma-pe klo 8.00–20.00)
Vahinkoasiat puh. 010 191 820 (ma-pe klo 8.00–18.00)

Vakuutuksenantaja: If Vahinkovakuutus Oyj, Suomen sivuliike, Y-tunnus 1602149-8.
If Skadeförsäkring AB (publ), 10680 Tukholma, Ruotsi, Org. nr. 516401-8102.